eXeLab
eXeL@B ВИДЕОКУРС !

ВИДЕОКУРС ВЗЛОМ
выпущен 3 апреля!


УЗНАТЬ БОЛЬШЕ >>
Домой | Статьи | RAR-cтатьи | FAQ | Форум | Скачать | Видеокурс
Новичку | Ссылки | Программирование | Интервью | Архив | Связь

Русский / Russian English / Английский

Сейчас на форуме: -Sanchez-, pittik, Vintersorg
 · Начало · Статистика · Регистрация · Поиск · ПРАВИЛА ФОРУМА · Язык · RSS · SVN ·

 eXeL@B —› Софт, инструменты —› Inno Setup XDELTA Patch Maker
Посл.ответ Сообщение


Ранг: 256.6 (наставник)
Статус: Участник
RBC

Создано: 11 января 2015 13:31 · Поправил: 5 сентября 2016 17:47 Kindly New!
Цитата · Личное сообщение · #1

Не знаю, кому может понадобиться такая тулза, но закодить ее хотел уже давно.
Это патчер на движке xdelta, аналог таких программ как: PatchWise Free, Clickteam Patch Maker, Visual Patch. Эти программы генерируют массивы изменений и служат для обновления большого количества файлов, так называемые Updates. Многие такие программы уже не развиваются и имеют свои недочеты (цена, баги, отсутствие фишек). Такую фичу я когда-то предлагал diablo2oo2 и Watсher-у, но так это и осталось перепиской.
Итак, программа использует технологии Inno Setup, собственно, на нем и написана.
Более детальная информация находится в хелпе.

Inno Setup XDELTA Patch Maker 2.6.0.0
--> Download from Softpedia <--

| Сообщение посчитали полезным: SReg, unknownproject, _FUCKER_, Horna, Gideon Vi, Dart Raiden, verdizela, DICI BF, GMAP, OnLyOnE, Soso, blackoff



Ранг: 256.6 (наставник)
Статус: Участник
RBC

Создано: 19 февраля 2015 20:43 New!
Цитата · Личное сообщение · #2

[Release v1.1]

- Added internal cleaning patch-data feature before building (not required to clear previous patch-data manually).
- Added feature "Batch Script" to Insert Custom Actions.
- Added external files support for custom script operations (batch-files will be executed from the dir with the external files).
- Added Form bitmap Width/Height check in browse dialog.
- Added transparent window settings feature to patch skin tweaks.
- Added check for ' character for all selected resource files (if you want to use ' character in string names, please set doubled '' f.e. My ''Cool App'').
- Updated VclStylesinno.dll to 1.4.1.0
- Minor tweaks, fixed some issues.


Ранг: 629.9 (!)
Статус: Участник
Автор VB Decompiler

Создано: 19 февраля 2015 22:42 New!
Цитата · Личное сообщение · #3

На правах багрепорта
Вот так выглядит на винде с увеличенным dpi.

{ Атач доступен только для участников форума } - test.zip

| Сообщение посчитали полезным: Kindly



Ранг: 256.6 (наставник)
Статус: Участник
RBC

Создано: 19 февраля 2015 23:15 · Поправил: Kindly New!
Цитата · Личное сообщение · #4

GPcH пишет:
Вот так выглядит на винде с увеличенным dpi.

спасибо, не учел свойства ScaleX and ScaleY для dpi, будет перелопачено и исправлено.

добавлено 21.02.2015
[Release v1.2]

- Fixed GUI bug with high or medium dpi settings and font resize (thx to GPcH).
- Optimized Text Scroller and strings scaling.
- Removed custom BMP feature (it have some problems with font resizing and high dpi settings).
- Minor tweaks, fixed some issues.

ссылки в шапке обновлены.
багов вроде больше нет, кажись финал


Ранг: 629.9 (!)
Статус: Участник
Автор VB Decompiler

Создано: 23 февраля 2015 17:16 New!
Цитата · Личное сообщение · #5

Kindly во! теперь все корректно!


Ранг: 256.6 (наставник)
Статус: Участник
RBC

Создано: 24 февраля 2015 22:14 New!
Цитата · Личное сообщение · #6

[Release v1.3 Final]

- Fixed (in Patch) returned first drive in TFolderTreeView to the InstallPath field after patching while patch form is activated again.
- Changed xcopy executing while using external files: previously it call system command "xcopy", now it execute xcopy.exe from system directory by default.
- Minor tweaks.

| Сообщение посчитали полезным: vden, DimitarSerg, elch, Error13Tracer, DICI BF



Ранг: 256.6 (наставник)
Статус: Участник
RBC

Создано: 3 мая 2015 19:55 · Поправил: Kindly New!
Цитата · Личное сообщение · #7

чейнджлог предыдущих версий
Code:
  1. [Release v1.4]
  2.  
  3.  - Fixed bug with warning about failed compilation if patch output dir located in a root, like: C:\.
  4.  - Corrected patch transparent value.
  5.  - Added additional warnings for required filling input AppName and AppVerName.
  6.  - Added "Link" option to Contact field - it's allow to make clickable link and open webpage from the Patch.
  7.  - Removed TFolderTreeView from the patch window - now it changed to Browse dialog.
  8.  - Added feature for loading txt and nfo files as patch information.
  9.  - Changed patch Information label to Memo with loaded txt or nfo file. For NFO files use only Windows format.
  10.  - Merged Copyright and AppCopyright in the patch.
  11.  - Merged Description and InfoDescription in the patch.
  12.  - Added feature for customization patch release name label with options: Smaller size, Bold font and Underline label. Also the patch release name label now is centered by default.
  13.  - Added option Create Launcher - in some cases if update is very big (> 150-200 Mb) it's recommended to use this option for launch patch from small external launcher.
  14.  - Added to patch Save Log option - if checked then patch save patching log to the txt in install path.
  15.  - Removed Copy button from Patch
  16.  - Added Info button to Patch - after patching push this button for show Information file again.
  17.  - Now if scroller text is disabled then the patch release label is upper.
  18.  - Patch GUI customization.
  19.  - Minor tweaks.
  20.  
  21. [Release v1.5]
  22.  
  23.  - Updated XDELTA engine to version 3.0.9.
  24.  - Added check before building if the patch is used or opened by user or another application in output dir.
  25.  - Changed Integer to Longint for more files count.
  26.  - Added Force option to the PatchMode - this feature is allow to patch application with missed files required for patching. F.e. if main Patch contain all patch data for all game languages, but if user have only one game language installed then with Force option it patched only this installed language pack and ignore other unexisted files without missed file error. Backup supported. Rollback is happened only if error is happened during patching existed required files. So, enabling Force option is allow to install the update for application with disabled or missed some components before main installation.
  27.  - Minor tweaks.
  28.  
  29. [Release v1.5.1]
  30.  
  31.  - Fixed bug with patch compiling if Information is not specified.
  32.  - Fixed bug with checking of locked file if selected path not contain \ at the end of path.
  33.  - Minor tweaks.
  34.  
  35. Hotfix
  36. [Release v1.5.2]
  37.  
  38.  - Removed check "file in-use" before building because the bug happened some times.


Ранг: 256.6 (наставник)
Статус: Участник
RBC

Создано: 8 мая 2015 13:34 New!
Цитата · Личное сообщение · #8

[Release v1.6]

- Changed Patch lzma compression settings to lzma2 for faster temporary files extraction.
- Removed some codejock styles which are detect as viruses and some vcl skins also.
- Added preview skin feature to Patch Skin Tweaks - after skin was selected push [P] button for a 5 second preview.
- Added for patch background music [P] and [S] buttons for playing and stopping selected music file.
- Patch GUI customization (now ready to translation) and code improving.
- Added multilanguage patch feature - now you can translate English.ini in LANG dir and send unexisted translation to me for include it in the next updates.
- Removed InfoVersion edit.
- Added Russian translation (tnx to leonid).
- Minor tweaks.

| Сообщение посчитали полезным: Jupiter



Ранг: 256.6 (наставник)
Статус: Участник
RBC

Создано: 14 мая 2015 11:31 · Поправил: 19 октября 2015 10:25 Kindly New!
Цитата · Личное сообщение · #9

Дабы подвести кое-какие итоги отмечу, что проект с моей точки зрения завершен. Функциональная часть по специфике данной программы реализована. Наконец создана и переведена chm справка. Если и будут обновления, то мелкие, например, обновление библиотек или движка. За обновлениями нужно будет следить самостоятельно кому интересно, постить о новой версии не буду, только обновлять шапку если что, дабы не плодить кучу своих постов.

Code:
  1. [Release 1.7]
  2.  
  3.  - Added option for patch-data "Inside patch" - if checked then patch-data will be added inside a patch as default - if option is unchecked then patch-data files will be copyied to external folder with the Patch dir. This feature is actually for the big updates. The patch-data will be applied from patch directly without extracting to the temporary dir if option is unchecked.
  4.  - Added two options for disabling or enabling default checkbox state for Backup and Log features in the patch.
  5.  - Added custom variables using in Inno Script custom actions - now you can fill "Vars:" field with f.e. var s:string; i,x:integer, etc. and manipulate it.
  6.  - Added to Patch Maker additional checks for incorrect locations.
  7.  - Added Colors Customization for Patch labels and Scroller text.
  8.  - Removed "Copy Log" button - the log text can be copyied to clipboard manually.
  9.  - Added "New Project" button - press this button to load default initialization settings.
  10.  - Added chm help documentation on english and russian languages in help dir.
  11.  - Renamed main folders and files to lowercase.
  12.  - Changed defaults app icons to new.
  13.  - Added additional checks.
  14.  - Minor tweaks.
  15.  
  16. [Release 1.8]
  17.  
  18.  - Fixed bug with stopping played music if the next track is deselected.
  19.  - Improved Patch Maker GUI for more options.
  20.  - Returned InfoVersion feature as PatchVersion for write patch version in exe file properties.
  21.  - Added log-file rename option.
  22.  - Added to Patch Music button for playing or stopping if music file is specified in patch.
  23.  - Added enabling or disabling MusicButton option.
  24.  - Improved Patch GUI for more options.
  25.  - Improved Patch code.
  26.  - Fixed patch language strings position if not external language used.  
  27.  - Changed languages files.
  28.  - Minor tweaks, fixed issues.
  29.  
  30. [Release 1.9]
  31.  
  32.  - Fixed bug with using external files and custom code in silent mode.
  33.  - Fixed bug with stopping music file if on it playing the skin file has been selected.
  34.  - Fixed playing MOD files parameters.
  35.  - Changed default settings.
  36.  - Changed language files.
  37.  - Patch skin preview GUI is changed to used patch template.
  38.  - Removed propertie ReadOnly from paths for add it also manually.
  39.  - Added [O] button for dir opening and [B] button for files and dirs browsing.
  40.  - Added additional freeware patching engine JojoDiff - this engine in some cases generate much smaller diff files then xdelta. Now your can choose default engine JojoDiff or XDELTA.
  41.  - Patch appling procedure optimization.
  42.  - Added option to Patch "Verify hash" - if checked then after file was patched is checked it MD5 hash with required valid MD5 of modified file.
  43.  - Minor tweaks, fixed some issues.
  44.  
  45. [Release 1.9.1]
  46.  
  47.  - Fixed bug with disabled state of External files path in form if project with specified External dir was loaded.
  48.  - Fixed bug with extracting or direct access to external files in silent mode.
  49.  - Fixed bug with enabling "Verify hash" option if patch builded not in a silent mode and default state option was not checked.
  50.  - Fixed some issues in help_en.chm.
  51.  - Added animated progress bar to taskbar icon in Patch and Patch Maker.
  52.  - Added flash effect to taskbar icon to Patch if patching was finished.
  53.  - Added integer constant "PatchingError" for using in Inno Custom Code in steps "AfterPatching" and "OnFinish". "PatchingError" return 1 if some error ocurred or 0 if patching successfull. For example use in required step: if PatchingError = 0 then begin MsgBox('Some code after successfull patching here!', mbInformation, mb_OK); end;
  54.  - Minor tweaks, fixed some issues.
  55.  
  56. [Release 1.9.5]
  57.  
  58.  - Improved path detection - now if key-file was not found in any detection path then message "Path not found!" will be appear. For manually method key-file checking is disabled.
  59.  - Renamed "Enable silent patch mode option" to "Silent" and "Enable force patch mode option" to "Force", this options moved to "PatchMode".
  60.  - Added feature "SilentForm" to "PatchMode". The feature add to silent patch form with progress bar and some messages - it closed automatically after some specified seconds after all operations was completed.
  61.  - Fixed flash effect for taskbar icon. Now if form is activated then flashing is stop.
  62.  - Fixed bug with language file extraction before patch initialization.
  63.  - Added Feature "Copy external files to:" "InstallDir" or "CustomDir" with custom dir name. This option have effect only on successfull patching (PatchingError = 0) and will be performed only after patching step. If You want to get custom dir from the registry, then You must disable copy options and paste advanced Inno Setup or Batch script code to Insert Custom Actions for this operation.
  64.  - Added Dutch translation (tnx to Gerard).
  65.  - Minor tweaks, fixed some issues.
  66.  
  67. [Release 1.9.6]
  68.  
  69.  - Fixed bug with extracting batch-files if External files extracted to the temporary dir.
  70.  - Fixed bug with extracting batch-files if Patch run not in a Silent mode.
  71.  - Added feature for Batch Script "Execute from InstallDir". The option is available for steps "Before Patching" and "After Patching" only.
  72.  - Added to constant "PatchingError" value 2 for Inno Script. This value is mean that "PatchingError" was not performed, it can be used in "Insert Custom Actions" in "On Finish" step if user run patch and close it down without patching process, f.e.: if PatchingError = 2 then begin MsgBox('Patch was not applied! All changes have effect only after patching!', mbInformation, mb_OK); end; For other steps value 2 is not actually.
  73.  - Added to PatchOutput button [R] for run compiled patch with specified name from Patch Maker.
  74.  - Minor tweaks, fixed some issues.
  75.  
  76. [Release 1.9.7]
  77.  
  78. - Fixed bug with Patch compiling if music was enabled and disabled.
  79. - Fixed bug with Patch compiling if ExternalFiles was specified in SilentForm mode.
  80. - Fixed bug with External files copying after patching.
  81. - Rollback XDELTA engine to version 3.0.8, because version 3.0.9 have bugs with restoring modified files to their original state. In version 3.0.9 some big game archives don't pass md5 verify check - in 3.0.8 all ok.
  82. - Added option "Show batch window" to Batch Script steps (in same cases it needed for custom batch operations with required user input).
  83. - Added feature "Use cache" - if checked then by first generating the patch-data will be stored in dir with specified "AppName" and "AppVer" in folder "xdata" and in next building this stored files, with the stored Checker.ini for it, will be added to patch automatically without all next patch-data generation. If option is unchecked then patch-data will be always cleared and generated again before new building. Cache is recommended to use if your shure in patch-data generation settings. If your change key-file or files for comparing or change engine settings then your must to disable "Use cache", generate new patch-data and enable cache again. So, the cache is remember stored patch-data files and key-file with engine settings - all other settings can be changed somehow with enabled "Use cache" option.
  84. - Added [D] button to "Use cache" feature for deleting files cache.
  85. - Added backward progress bar for Rollback.
  86. - Added more informations to SilentForm patch.
  87. - Minor tweaks, fixed issues.
  88.  
  89. [Release 1.9.8]
  90.  
  91.  - Fixed small issue with reset project settings to default - if before reseting external files was choosed then it enabled after loading defaults, now it state will be disabled as default.
  92.  - Fixed bug with Patch compiling if AppName and AppVerName contain special characters - now cache build with md5 result of specified AppName and AppVerName.
  93.  - Added new field ProjectName for specify project name with allowed only english chars, digits and spaces.
  94.  - Added to help new page "Limitations" - please read it for knowing some limitations of Patch Maker.
  95.  - Minor tweaks.
  96.  
  97. [Release 1.9.9]
  98.  
  99.  - Patch optimization.
  100.  - Updated VclStylesinno.dll to version 1.4.5.0.
  101.  - Minor tweaks.
  102.  
  103. [Release 1.9.9.1]
  104.  
  105.  - Fixed bug with loading incorrect parameters of patching engine if previously other engine was selected while reseting project to defaults or loading a project.
  106.  - Fixed bug with specifing key-file if path to original files dir contain differ case chars in the path.
  107.  - Fixed bug with compiling if key-file and original files dir contain differ case chars in the path.
  108.  - Added dots support for ProjectName.
  109.  - Changed message notifications for disabled ico-file and information file - now if ico or information file was not exists then in it fields will be showed notification strings only.
  110.  - Minor tweaks.
  111.  
  112. [Release 1.9.9.2]
  113.  
  114.  - Fixed crytical bug from version 1.9.9.1 with incomplete generating patch-data.
  115.  - Fixed bug with deleting all cache files - now dir "checker" is also cleaned.
  116.  - Improved Patch Maker Log.
  117.  - Minor tweaks.
  118.  
  119. [Release 1.9.9.3]
  120.  
  121.  - Fixed bug with compiling if option Forced Path is checked and unchecked during compilations.
  122.  - Fixed bug with engine cache parameters on startup.
  123.  - Fixed bug with storing previous existed script code if reset project settings to defaults.
  124.  - Improved Patch Maker Log.
  125.  - Improved Patch Log.
  126.  - Updated Inno Setup Runtimes to version 5.5.6.
  127.  - Updated xdelta engine to version 3.0.10 (this version contain fixed bug with incomplete patching from version 3.0.9).
  128.  - Minor tweaks, fixed some issues.


[Release 1.9.9.7]
...
[Release 1.9.9.8]

Ранг: 0.9 (гость)
Статус: Участник

Создано: 29 октября 2015 22:22 New!
Цитата · Личное сообщение · #10

Kindly, Приветствую.
Хотелось бы в следующей версии узреть функцию указания папки для распаковки файлов.
Сейчас все файлы для патча распаковываются в {tmp}, а хотелось бы что бы была возможность выбора между {tmp}, {app} или {src}.
Тк не всегда получается использовать временную папку. Например если патч весит более 4Гб (патч на postgresql БД), а на удаленном серваке весь системный раздел занят под систему (мускул находится на другом разделе). Соответственно будет всегда ошибка о нехватке места.
В inno не сообразил как сделать, ибо распаковка из code секции возможна только стандартной функцией ExtractTemporaryFiles.


Ранг: 256.6 (наставник)
Статус: Участник
RBC

Создано: 29 октября 2015 23:04 · Поправил: 31 октября 2015 19:45 Kindly New!
Цитата · Личное сообщение · #11

salat-production
Хай. Изучи справку внутри help_ru.chm, там есть возможность юзания патч-файлов рядом из src папки без распаковки.
{app} не юзается, поскольку сугубо инновская константа, которая имеет эффект только после начала ее родной установки. Вместо {app} сделана самопальная константа ResultStr, о ней тоже в справке написано

Если справка открывается пустой, вот решение: --> Тыц <--

Ну и пользуясь случаем, сделаю анонсик новой 2.0.0.0 версии, что будет или должно быть:

Code:
  1.  - !Added key-file auto-choosing option, with this option the program will be decide by itself which file will be used as key-file.
  2.  - !Added additional check for used patch-data extension.
  3.  - !Added Help file button to the Menu.
  4.  - !Added "New Log" option to the Patch Maker build log information.
  5.  - !Added "Simply Log" option to the Patch Maker build log information.
  6.  - Added "Download file" feature to "Patch Options" which allow to download and install custom file from the ftp/http/https.
  7.  - Added cumulative multi version patches support.
  8.  - Added additional information box to the Patch.
  9.  - !Improved copying of the external files in Patch Maker and Patch, now it used winapi CopyFileEx function instead of xcopy.exe.
  10.  - !Improved Log in Patch Maker and Patch.
  11.  - !Finally rollback XDELTA engine to version 3.0.8, because this version is a stablest and faultless.
  12.  - !Updated VclStylesinno.dll to version 1.5.4.0.
  13.  - Updated Patch languages to v1.0.
  14.  - !Patch Maker GUI tweaks.
  15.  - Patch GUI tweaks.

То что с ! уже сделано, остальное пилится в порядке очереди, когда выйдет не знаю, даже не знаю еще как воплотить все из задуманного

| Сообщение посчитали полезным: Gideon Vi, zNob


Ранг: 0.9 (гость)
Статус: Участник

Создано: 30 октября 2015 19:04 New!
Цитата · Личное сообщение · #12

Жаль. Хочется конечно запаковывать и выбирать путь для распаковки. В ожидании будущих релизов, может чего интересного сообразишь А пока применяю патчи через самопальный батник


Ранг: 256.6 (наставник)
Статус: Участник
RBC

Создано: 30 октября 2015 20:12 · Поправил: 30 октября 2015 20:20 Kindly New!
Цитата · Личное сообщение · #13

salat-production пишет:
Хочется конечно запаковывать и выбирать путь для распаковки.

Приведи аргументы, что это не лишние движения, и что есть от этого определенная польза.
Если патч весит целиком 4Gb, к примеру, то если опция Inside Patch при сборке отмечена, то он есно будет извлекать все патч-данные во временную директорию, что вызовет возможный лимит свободного места, этого и не рекомендуется делать при обновах более 150-200Mb.
Если же не ставить галку, то патч-данные не будут запаковываться, а будут лежать рядом с патчем и подхватываться напрямую без лишних извлечений. Юзер извлечет архив с патчем и его данными в ту папку, в которую он посчитает нужным, где у него есть место и запустит оттуда. Зачем ему при этом извлекать куда-то патч-данные, если они и так могут быть доступны рядом с патчем? Зачем патчу в 4Gb срать дополнительно по какому-то пути эти самые 4Gb, когда можно пропатчить напрямую?

salat-production пишет:
А пока применяю патчи через самопальный батник

можно подумать он у тебя куда-то извлекает патч-данные перед применением

Ранг: 0.9 (гость)
Статус: Участник

Создано: 31 октября 2015 00:06 · Поправил: 31 октября 2015 00:15 salat-production New!
Цитата · Личное сообщение · #14

Да с опциями софтины я разобрался и вкурил как что работает.

Зачем патчу в 4Gb срать дополнительно по какому-то пути эти самые 4Gb, когда можно пропатчить напрямую?
Вот отсюда следует ответ на

можно подумать он у тебя куда-то извлекает патч-данные перед применением
Да извлекает. В {app} указанную через inno . Пользуюсь консольной версией freearc. Cmd команды выполняю через бинарник написанный на python. Весь "гуи" в командной строке.

И кстати не вникал как у тебя проверяется хеш, через стандартную функцию в патч-утилите или через стороннюю, но через bincomp это происходит в два раза быстрее. (Чет сайт куда то пропал разраба, сюда прикреплю на всякий случай для ознакомления)

{ Атач доступен только для участников форума } - bincomp.exe


Ранг: 256.6 (наставник)
Статус: Участник
RBC

Создано: 31 октября 2015 00:33 · Поправил: 31 октября 2015 11:23 Kindly New!
Цитата · Личное сообщение · #15

salat-production
по работе проги пиши лучше в личку.

salat-production пишет:
Да извлекает. В {app} указанную через inno .

для этого можно делать Silent патчи и так же извлекать из Inno или любого другого инстяллятора, используя параметры командной строки для патча, а можно просто запускать с Manually > {src}, тогда инсталл извлечет тихий патч с его патч-файлами и запустит его откуда надо

salat-production пишет:
И кстати не вникал как у тебя проверяется хеш, через стандартную функцию в патч-утилите или через стороннюю, но через bincomp это происходит в два раза быстрее.

спасибо, гляну, что за утиль.
у меня md5 лист в ini потом сверяется, для больших файлов медленновато (есть мысль на потом crc32 прикрутить), но зато 100% гарантия что все цело, можно и вообще верификацию не юзать, тогда будет быстрее, если уверен во всем, кстати xdelta 3.0.10 не справляется в некоторых тестах на очень больших файлах, лучше 3.0.8 юзать.

bincomp.exe
утиль, возможно, и хорошая, но у меня проверки более масштабные, когда генерируются измененные файлы, по любому хэши должны для них записываться для последующих проверок в патче.
да и проверил я типо:

Code:
  1.          Exec(ExpandConstant('{src}') + '\pdata\bincomp.exe', '"'+ tdirpath + f +'" "'+ mdirpath + f +'"', ExpandConstant('{src}') + '\pdata', SW_HIDE, ewWaitUntilTerminated, ResultCode);
  2.          if ResultCode = 3 then
  3.          //генерим лист


вобщем утиль медленная, обычный md5 быстрее на несколько десятков порядков.

Code:
  1.         md5  := GetMd5OfFile(tdirpath + f);
  2.         md52 := GetMd5OfFile(mdirpath + f);
  3.         
  4.         if md5 <> md52 then
  5.        //генерим лист


Ранг: 256.6 (наставник)
Статус: Участник
RBC

Создано: 30 ноября 2015 15:32 · Поправил: 5 сентября 2016 17:47 Kindly New!
Цитата · Личное сообщение · #16

Последняя версия 2.5.6.9.

Changes:
http://www.softpedia.com/progChangelog/Inno-Setup-XDELTA-Patch-Maker-Changelog-249867.html

Ссылка в шапке обновлена.

| Сообщение посчитали полезным: darsy, v00doo


Ранг: 395.5 (мудрец)
Статус: Участник

Создано: 27 января 2018 01:32 · Поправил: dosprog New!
Цитата · Личное сообщение · #17

salat-production пишет:
через bincomp это происходит в два раза быстрее. (Чет сайт куда то пропал разраба, сюда прикреплю на всякий случай для ознакомления)

[offtop]
Кстати, добавлен такой же функционал в --> CMP32.EXE <--. Полезная возможность.
[/offtop]


Ранг: 256.6 (наставник)
Статус: Участник
RBC

Создано: 8 апреля 2019 10:39 New!
Цитата · Личное сообщение · #18

вкратце: сделанный на Inno Setup патч-мейкер для разных типов файлов на основе стабильных версий движков Xdelta, JojoDiff, HDiffPatch, кушает любые адекватные размеры, отлично подходит для обновлений ПО, игр и прочих приложений на Win32/64 платформе, имеет различные настройки, поддержку скриптов и прочие функции. бесплатен. единственный адекватный платный конкурент это Visual Patch от Indigo Rose, но он не поддерживает обработку файлов более 2 гигабайт, что по теперешним меркам полное фиаско. остальные программы подобного рода давно устарели и неподдерживаются. (и таки да, это совсем не крякерского типа патчер как dUP, uPPP и подобные)

[Release 2.6.0.0]
--> Official Download Link <--

| Сообщение посчитали полезным: Jupiter, Gideon Vi

 eXeL@B —› Софт, инструменты —› Inno Setup XDELTA Patch Maker

Оригинальный DVD-ROM: eXeL@B DVD !

Вы находитесь на форуме сайта EXELAB.RU
Проект ReactOS